• 059 059 039
  • info(AT)dsd.si

V kakšnem stanju vozijo vozniki tovornih vozil – nekateri so sužnji

V kakšnem stanju vozijo vozniki tovornih vozil – nekateri so sužnji

V oddaji Tednik, z dne 26. septembra 2016, so razkrili, da se po naših in tudi cestah EU vozijo vozniki tovornih vozil, ki so, ne po lastni krivdi, dejansko tempirane bombe. Sla po dobičku s strani delodajalcev je vsaj v Sloveniji tako velika, da ne pozna meja, saj nekateri delodajalci sistematično kršijo zakonodajo, ko gre za pravice zaposlenih in tudi sicer.

resnica morda celo grozljivejša od ugotovitev novinarke Tednika

Po besedah predstavnika FURS je Finančna uprava izvedla 2200 nadzorov in pri tem ugotovila kar 2600 kršitev, kar je enormna številka. Dejstvo, da je bilo ugotovljenih celo več kršitev, kot je bilo nadzorov, vzbuja hudo zaskrbljenost. Ob dejstvu, da ne Inšpektorat za delo, ne tisti za infrastrukturo nista izrazila pripravljenosti za sodelovanje v prispevku, prav tako pa tudi nista posredovala statističnih podatkov, nas mora resnično skrbeti, saj je resnica morda celo grozljivejša od ugotovitev novinarke Tednika.

Na cesti torej, tudi če upoštevamo zgolj statistiko, nikakor nismo varni, saj lastniki prevozniških podjetij v sli po čim večjem zaslužku ignorirajo zakonodajo, obenem pa pritiskajo na svoje zaposlene. Slednji tako brez počitka in vmesnega odmora vozijo po naših cestah mnogo več časa, kot je dovoljeno, s tem pa ogrožajo ostale udeležence v prometu.

Vozniki so v večini primerov plačani po prevoženih kilometrih in ne po delovnih urah, to pa lastnikom prinaša dodatni zaslužek. Strošek, ki nastane zaradi okvar motorja ali zastojev v prometu, tako nosi delavec, ki mora za isto vsoto delati dlje, in ne delodajalec. Enotnosti med vozniki, ki bi bila potrebna za skupni nastop, na žalost ni, saj se večina boji za zaposlitev, s tem pa delodajalcem daje vzvod, s katerim nanje pritiskajo kot na sužnje in jih, vsaj nekatere, tako tudi dobesedno obravnavajo.

Proces degradacije vozniškega poklica po besedah voznikov tovornjakov poteka že vse od osamosvojitve. Še huje se godi tujim voznikom na začasnem delu pri nas, saj so povsem odvisni od delodajalca in prepuščeni na milost in nemilost njegovi samovolji. “Večjo konkurenčnost na prostem trgu” torej plačujejo delavci in ne lastniki kapitala, kar je nesprejemljivo in po pozitivni zakonodaji tudi kaznivo.

V nekaterih prevozniških podjetjih so delavci inšpektorata za delo ugotovili številne kršitve, na Zavodu za zaposlovanje pa se pristojnim ni zdelo potrebno odgovoriti niti na vprašanje, kdaj se naj delodajalca uvrsti na “črni seznam”. Tovrstno ravnanje lahko imenujemo ignoranca ali pa enostavno kar sramota.

Delodajalec lahko dandanes obveznosti podjetja z lahkoto prevali na delavca, s čimer se izmika zavezam iz pogodbe o zaposlitvi oz. zavestno krši zakon o delovnih razmerjih.

Pogodbe o zaposlitvi so danes skorajda lastniški listi in ne dogovor o delu med delodajalcem in delojemalcem. Nekateri lastniki prevozniških podjetij delavcem zaračunavajo celo bivanje v tovornih vozilih na dolgih progah, kljub temu da delodajalec delavcu po nobenem zakonu ne more zaračunati uporabe delovnega sredstva.

Ker smo vsi udeleženci v prometu, pozivamo pristojne službe, da nam v zvezi z odprtimi vprašanji posredujejo odgovore na vprašanja, ki se tičejo našega življenja in varnosti v cestnem prometu.
1. Kdaj se po kriterijih Zavoda za zaposlovanje podjetje zaradi kršitev zakonodaje uvrsti na črni seznam?
2. Od Inšpektorata za delo in Inšpektorata za infrastrukturo zahtevamo objavo statističnih podatkov o kršitvah, predvsem v zvezi z delovno preobremenjenostjo, do katerih na področju prometa prihaja zaradi oz. pri voznikih tovornjakov in drugih tovornih vozil, poleg tega pa še posebej objavo podatkov o kršitvah delovne zakonodaje na škodo delavcev.

Povezava objave: http://dsd.si/FQtT6

Zadnje objave

Pridruži se nam na Facebook-u
Povezava objave: http://dsd.si/FQtT6